70 vuotta turvaa tietoa ja huolenpitoa

Tavoitteenamme on lisätä pientaloasumiseen liittyvää neuvontaa. Olemme koonneet sivustollemme tarpeellista tietoa asumisesta. Jäsenenä saat ajankohtaista tietoa säännöllisesti niin Omakotilehdessä kuin sähköisessä jäsenkirjeessämme. Jos joku askarruttaa sinua, kuulemme siitä mielellämme!

Näin huolehdit katosta, kotisi kruunusta!

Oppaasta löydät tietoa kiinteistönomistajan vastuusta, katon huoltotoimenpiteistä, kattotuotteiden kunnossapidosta. Lue myös, mitä tehdä, kun remontin aika koittaa, ja miten valita sopiva remonttiyritys.

Katto-opas pientaloille (pdf) (1.2 MB)

Tunne oman talosi riskirakenteet

Eri vuosikymmenten taloissa on tunnistettu aikakauteen tyypillisiä riskirakenteita. Oman talon kunnossapidon tueksi kannattaa käydä tutustumassa riskirakenteisiin osoitteessa www.hometalkoot.fi. Sivustolta löydät havainnolliset kuvat, sekä vinkkejä riskirakenteiden tunnistamiseen ja vahinkojen estämiseen.

Turvaa asuntokauppasi

Suomessa on jatkuvasti vireillä satoja asunto- ja kiinteistökauppariitoja, joiden taustalla on kosteus- tai homevaurio. Liian monen kaupan yhteydessä korjaustarve tulee esiin ikävänä yllätyksenä kaupanteon jälkeen ja seuraukset ovat usein raskaita ja hankalia kaupan molemmille osapuolille.

Tunne talosi, turvaa kauppasi on opas ostajalle ja myyjälle kiinteistön kunnon arviointiin ja turvallisempaan kaupantekoon. Tutustu oppaaseen.

Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä