Hyvä tietää kosteus- ja homevaurioiden ehkäisystä

Kosteusvaurioiden kartoitus

Ennaltaehkäisevää tietoa kosteus- ja homevaurioista on nyt saatavilla käytännönläheisen Kellarista katolle -videosarjan kautta. Kosteus- ja hometalkoiden tuottama kymmenen videon sarja neuvoo omakotitalonomistajia ja asukkaita rakennuksen hoidossa.

Kellarista katolle

Kymmenen jaksoa sisältävä videosarja kertoo talonomistajalle, mistä löytyvät tärkeimmät tarkastuskohdat eli ne, joissa kosteusongelmia yleisimmin esiintyy ja miten kosteusvaurion voi havaita. Videot on nimetty rakennuksen eri osien mukaan kellarista katolle. Katso videot tästä: http://www.youtube.com/channel/UCchtKeoCZIPv90goC7ezrCw/videos

Ajankohtaista

Jos kosteusvaurio on jo päässyt syntymään, ei sitä kannata omin päin ryhtyä korjaamaan, vaan kääntyä pätevän asiantuntijan puoleen. Vaurioituneen rakennuksen korjaustoimenpiteet tarkoittavat yleensä aina rakenteiden avaamista ja siinä tarvitaan ammattilaisten apua, videoilla oppaana toimiva Jorma Piisinen muistuttaa.

Lähteet

Home- ja kosteustalkoot www.hometalkoot.fi

YouTube http://www.youtube.com/channel/UCchtKeoCZIPv90goC7ezrCw/videos

Muista! Jäsenenä olet oikeutettu maksuttomaan rakennus- ja sisäilmaneuvontaan!

1. Sisäilma- ja rakennusterveysneuvontaa puhelimitse torstaisin klo 16-17 neuvontanumerosta.
  2. Rakennusneuvontaa puhelimitse torstaisin klo 17-19

Katso lisätietoja neuvontasivultamme www.omakotiliitto.fi/neuvonta