Olemme yhdistysten tukena arjessa

Yhdistyksillä on käytössään Omakotiliiton yhdistyspalvelut:

Jäsenrekisteri

Yhdistyksen käytössä on maksutta jäsenrekisteri, jota yhdistys voi käyttää netin kautta.  Jäsenrekisterissä seuraat yhdistyksesi jäsenistön kehitystä ja maksuja.

Jäsenen asiakaspalvelu

Omakotiliiton toimisto hoitaa yhdistyksenne puolesta jäsenien palvelun sähköpostitse ja puhelimitse. Osoitteenmuutokset, tietojen täydennykset, liittymiset ja erot sekä jäsenten neuvonta ovat tehtävämme. Lisäksi teemme yleisneuvontaa ja tarvittaessa ohjaamme jäseniä eteenpäin laki- tai rakennusneuvontaan.

Laskutus

Laskutamme jäsenet puolestanne aikataulussa sekä hoidamme jäsenmaksuperinnän. Järjestömme maksuprosentti on 97,3 %. Jäsenlaskutuksessa laskutetaan jäseneltä yhdistyksen jäsenmaksu per jäsen Omakotiliitolta sekä yhdistyksen oma osuus jäsenmaksusta. Vuonna 2019 liiton osuus jäsenmaksusta on 20 € ja suositusjäsenmaksu yhdistyksissä on 30 €.
Tilitämme jäsenmaksut yhdistyksille 4 kertaa vuodessa.

Jäsenkortti

Toimitamme jäsenillenne jäsenkortin yhdistyksenne nimellä. Jäsenkortilla jäsenenne todistavat jäsenyytensä, kun hyödyntää yhdistyksenne tarjoamia paikallisetuja. Jäsenkortti toimii suoraan myös St1-käteisalennuskorttina.

Yhdistyksen logo

Omakotiliitto voi tuottaa yhdistykselle liiton logon kanssa yhteneväisen logon.

Markkinointimateriaali

Yhdistys saa Omakotiliitosta veloituksetta jäsenhankintaesitteitä ja Omakotilehtiä markkinointitarkoituksiin. Omakotiliitto avustaa myös tarvittaessa yhdistyksen esitteiden ja kirjeiden kanssa mallipohjien avulla.

Jäsenhankinta

Tuemme yhdistysten jäsenhankintaa liittymislahjoin ja auttamalla yhdistyksiä kampanjatoteutuksissa.

Kotisivut

Omakotiliiton yhdistykset voivat ylläpitää omia kotisivujaan veloituksetta liiton sivustolla. Omakotiliitto tarjoaa myös sivuston ylläpitoon päivitysapua.

Some-kanavat

Autamme yhdistystä Facebook-sivujen perustamisessa ja opastamme some-viestinnän käynnistämisessä.

Ansiomerkit

Yhdistys voi anoa ja ostaa Omakotiliitolta ansiomerkkiä ansioituneille yhdistystoimijoille. Ansiomerkit myönnetään ansiomerkkiohjesäännön mukaan joko pronssisena, hopeisena tai kultaisena.

Järjestövakuutus

Omakotiliitto on vakuuttanut If-järjestövakuutuksella järjestön, Omakotiliiton jäsenjärjestöt, sekä niiden jäsenet ja toimihenkilöt järjestötehtävissä ja -tilaisuuksissa ollessaan. Vakuutus sisältää omaisuusvakuutuksen, vastuuvakuutuksen, tapaturma- ja matkavakuutuksen sekä moottoriajoneuvovakuutuksen.

Opintokeskus Sivis

Omakotiliittoon kuuluvien yhdistysten toimihenkilöt voivat osallistua maksutta Opintokeskus Siviksen järjestämiin koulutuksiin. Koulutuksen aiheina ovat kouluttaja- ja ohjaajakoulutus, järjestö- ja kansalaistoiminta sekä tieto- ja viestintätekniikka.

Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä