Omakotiliiton toiminnanjohtajan kannanottoja

20.9.2018 Saneerataan sääntelyä

Hallituksen esitysluonnokseen on kirjattu, että verotuksen painopiste tulee siirtymään pientaloasukkaille. Se ei ole missään muodossa oikeudenmukaista tai hyväksyttävää. Kunnat tarvitsevat verotuloja, mutta samalla kansalaisten täytyy pystyä ennakoimaan sekä vaikuttamaan omaan verotukseensa. Eri asumismuotoja tulee myös kohdella tasavertaisesti. Koko esitys on palautettava välittömästi uudelleenvalmisteluun!

6.6.2018 Mahdollistetaan oma mansikkapaikka

Tarvitsemme eri elämäntilanteisiin erilaista asumista. Jokaiselle asumismuodolle on kysyntää. Ihmisten pitää pystyä valitsemaan kotinsa tarpeidensa mukaan sekä muuttamaan helpommin uuteen paikkaan. Tällä hallituskaudella on monia muun muassa rakentamisen normeja purettu. Lisää tekoja ja joustavuutta tarvitaan sääntelyssä, sen tulkinnassa ja toteutuksessa valtakunnallisesti, alueellisesti sekä paikallisesti.

16.3.2018 Hyödynnetään alueellinen erilaisuus

Nyt toista kertaa tehty selvitys pientalojen kunnallisista maksuista todistaa niin asumiskustannusten kasvun kuin kustannusten alueellisen eriytymisenkin.

23.11.2017 Yhdessä saamme tuloksia

Energiatodistusta kohtuullistetaan kertoimien osalta vuoden 2018 alusta, jätevesisääntelyä on huojennettu, kotitalousvähennyksen korvausprosentti kasvoi ja maankäyttö- ja rakennuslakiin on saatu parannuksia esimerkiksi vapaa-ajan asunnon muuttamiseksi pysyvään käyttöön. Mitä enemmän meitä on, sitä enemmän meillä on vaikutusvaltaa!

Seuraavat

Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä