Omakotiliiton toiminnanjohtajan kannanottoja

22.11.2018 Kansalaisääni kuuluu ja vaikuttaa

Omakotiliitto, me kaikki yhdessä, toimme syksyn aikana vahvasti esiin kiinteistöverouudistuksen valmistelun ja lakiesityksen ongelmat. Onnistuimme työssä: valtiovarainministeriö päätti, että kiinteistöverouudistus lykkääntyy ja uudistuksesta päätetään yhtenä kokonaisuutena ensi vaalikaudella.

20.9.2018 Saneerataan sääntelyä

Hallituksen esitysluonnokseen on kirjattu, että verotuksen painopiste tulee siirtymään pientaloasukkaille. Se ei ole missään muodossa oikeudenmukaista tai hyväksyttävää. Kunnat tarvitsevat verotuloja, mutta samalla kansalaisten täytyy pystyä ennakoimaan sekä vaikuttamaan omaan verotukseensa. Eri asumismuotoja tulee myös kohdella tasavertaisesti. Koko esitys on palautettava välittömästi uudelleenvalmisteluun!

6.6.2018 Mahdollistetaan oma mansikkapaikka

Tarvitsemme eri elämäntilanteisiin erilaista asumista. Jokaiselle asumismuodolle on kysyntää. Ihmisten pitää pystyä valitsemaan kotinsa tarpeidensa mukaan sekä muuttamaan helpommin uuteen paikkaan. Tällä hallituskaudella on monia muun muassa rakentamisen normeja purettu. Lisää tekoja ja joustavuutta tarvitaan sääntelyssä, sen tulkinnassa ja toteutuksessa valtakunnallisesti, alueellisesti sekä paikallisesti.

16.3.2018 Hyödynnetään alueellinen erilaisuus

Nyt toista kertaa tehty selvitys pientalojen kunnallisista maksuista todistaa niin asumiskustannusten kasvun kuin kustannusten alueellisen eriytymisenkin.

Seuraavat

Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä