Asuntomessut-logo

Asuntomessut Porissa 6.7.-5.8.2018

** Päivitys 7.8.2018: Suurkiitos järjestömme omakotiaktiiveille onnistuneesta messutapahtumasta: Omakotiliitolla ja paikallisyhdistyksillä onnistuneet Asuntomessut ‒ yhteensä 741 uutta jäsentä!

Tervetuloa Asuntomessuille Poriin, Omakotiliiton väen löydät ulkoalueelta Ua8!

Porin Asuntomessuilla peilataan asumista läpi ihmiselämän. Messualueelta löytyy koteja niin vauvaperheelle kuin seniorin tarpeisiin. Onpa messualueella oma päiväkotikin ja mahdollisuus tutustua senioreiden palvelukotiin. Alueelle rakentuu 28 erilaista pientaloa ja yksi rivitalokohde. Kohteista löytyy muun muassa älykoti aurinkoenergiaratkaisuin kuin aistiherkkyydet huomioivaa ekologista rakentamista.

Karjarannan alue sijaitsee Kokemäenjoen varressa, ja asukkaat saavat joen rantaan omat venelaiturit. Messujen myötä Karjarannan vanha teollisuusalue muuntuu asumiskäyttöön vain pienen kävelymatkan päähän Porin keskustasta. Kesäsiltaa pitkin on kuitenkin myös lyhyt matka luonnon äärelle Kirjuriluotoon.

Kesän ykköstapahtuma

Porin Asuntomessuilla on Karjarannan messutalojen lisäksi paljon muutakin koettavaa. Messualueelta löytyy joka päivä kiinnostavaa ohjelmaa koko perheelle ja pidennettyinä iltoina vieraita viihdyttävät ykkösrivin artistit.

Porin Asuntomessujen avajaisjuhlaa vietetään perjantaina 6.7. klo 10.30 AsukasAreenalla, kun runoilija, rouva Jenni Haukio lausuu messujen avaussanat. Myös tasavallan presidentti Sauli Niinistö kunnioittaa avajaistilaisuutta läsnäolollaan.

Karjarannan asuntomessualue tarjoaa hyvää elämää läpi ihmiselämän: alueelle nousee esimerkiksi päiväkoti 100 lapselle ja 80 kerrostaloasuntoa ikäihmisille. Myös messuohjelmassa on huomioitu koko perhe.

Lapsiperheiden iloksi AsukasAreenalta löytyy Porin kaupungin kirjastoauto. Pop-up kirjaston lisäksi paikalla on väritystehtäviä lapsille ja muuta mukavaa puuhaa. Lauantaina ja sunnuntaina 14.7.‒15.7. Porin lastenkulttuurikeskus järjestää alueella Vauvojen värikylvyn. Työpajanäytöksen jälkeen yleisölle avautuu taidetestilaboratorio ja päivän kokemukset voi tallentaa postikortiksi tai inspiroivaksi värimuistoksi.

Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä