Uusimmat uutiset

26.10.2018 Omakotiliitto: Vahva vaikuttamistyömme kiinteistöverouudistuksessa tuotti tulosta

Omakotiliitto on tehnyt viimeiset kaksi kuukautta väkevää työtä vaikuttaakseen lausunnolla olleeseen kiinteistöverouudistukseen. Valtiovarainministeriö on tänään päättänyt, että kiinteistöverouudistus lykätään seuraavalle vaalikaudelle.

24.10.2018 Omakotiliitto: Kuluttajien tulee paremmin pystyä vaikuttamaan sähkölaskuunsa

Kotitaloudelle sähkö on perustarve ja kuluttajalle keskeisintä on saada vaikuttaa sähkön kokonaishintaan ja kaikkiin sähkölaskun eri osiin eli energiaan, siirtoon, veroihin ja erityisesti energian ja siirron perusmaksuihin. Omakotiliitto pitää keskeisenä, että kotitalouksien kulutusjousto (sähkönkäytön hetkellinen pienentäminen tai lisääminen) toteutetaan kustannustehokkaasti älysähkömittarilla.

19.10.2018 Varovasti katolla – märkä katto on liukas

Kodin tai kesäasunnon katon syystarkastusta tehtäessä on oltava varovainen, sillä huolimaton toiminta vaarantaa sekä katolla liikkujan terveyden että katon kunnon, muistuttaa kiinteistö- ja talotekniikka-alan yhteisöjen Toukotalkoot-kampanja. Katon huono kunto muistuttaa itsestään yleensä vasta silloin, kun vesi vuotaa sisälle tai räystäsvesikouru tukkeutuu roskien painosta tai tulvii vettä lumimassojen vaurioitettua sitä. Pientalon katto tulisi tarkastaa vähintään kahdesti vuodessa.

Toiminnanjohtajan terveiset

20.9.2018 Saneerataan sääntelyä

Hallituksen esitysluonnokseen on kirjattu, että verotuksen painopiste tulee siirtymään pientaloasukkaille. Se ei ole missään muodossa oikeudenmukaista tai hyväksyttävää. Kunnat tarvitsevat verotuloja, mutta samalla kansalaisten täytyy pystyä ennakoimaan sekä vaikuttamaan omaan verotukseensa. Eri asumismuotoja tulee myös kohdella tasavertaisesti. Koko esitys on palautettava välittömästi uudelleenvalmisteluun!

Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä