Uusimmat uutiset

4.9.2018 Rakennusteknisen kuntotarkastuksen laatuvaihtelut pienemmiksi

FISEssä on meneillään hanke rakennusteknisten kuntoarvioijien koulutusten ja pätevyyksien kehittämiseksi. Yhtenä tavoitteena on asuntokaupan yhteydessä tehtävän kuntotarkastuksen tekijän pätevyyden uudistaminen.

30.8.2018 Huolimattomuus on liian usein sähköpalon syynä

Noin puolet sähköpalovahingoista johtuu laitteen virheellisestä käytöstä, puolet teknisestä viasta. Sähköturvallisuuslaki velvoittaa kiinteistön tai rakennuksen omistajaa tai muuta haltijaa huolehtimaan sähkölaitteistojen kunnossapidosta.

21.8.2018 Asumismenot 2018 -selvitys: Asumismenot kasvavat yhä – Tulojen kasvu parantaa kotitalouksien asemaa

Suomalaisten asumismenot kasvavat vuosina 2018-2020 keskimäärin arviolta 2,1 prosentin vuosivauhtia, kertoo Kiinteistöliiton ja Omakotiliiton Pellervon taloustutkimuksella PTT:llä teettämä asumismenoselvitys. Vuodesta 2011 lähtien toteutettu selvitys osoittaa, että asumismenot ovat kasvaneet tällä vuosikymmenellä jyrkästi. Omakotiliitto haluaa kiinnittää huomion korkeiden asumismenojen ja kotitalouksen velkaantumisen lisäksi asuinkiinteistöjen huolto- ja korjaustarpeeseen.

Toiminnanjohtajan terveiset

20.9.2018 Saneerataan sääntelyä

Hallituksen esitysluonnokseen on kirjattu, että verotuksen painopiste tulee siirtymään pientaloasukkaille. Se ei ole missään muodossa oikeudenmukaista tai hyväksyttävää. Kunnat tarvitsevat verotuloja, mutta samalla kansalaisten täytyy pystyä ennakoimaan sekä vaikuttamaan omaan verotukseensa. Eri asumismuotoja tulee myös kohdella tasavertaisesti. Koko esitys on palautettava välittömästi uudelleenvalmisteluun!

Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä