Pientaloasukkaiden tuki, turva ja puolestapuhuja

Suomen Omakotiliitto ry on alansa ainoa valtakunnallinen pientaloasukkaiden ja vapaa-ajan asukkaiden edunvalvonta- ja palvelujärjestö, joka edistää pientalovaltaista elämänmuotoa. Omakotiliitto on puoluepoliittisesti sitoutumaton, ja siihen kuuluu 256 paikallisyhdistyksen kautta jo 75 000 henkilöjäsentä.

Yhdessä paikallisyhdistystensä kanssa Omakotiliitto tarjoaa jäsenilleen tietoa ja neuvontaa sekä auttaa jäseniään pitämään kotinsa ja lähiympäristönsä hyvässä kunnossa. Omakotiliiton edunvalvontatyön päämääränä on kohottaa omakotiasumisen arvostusta sekä kunnallisessa että valtakunnallisessa päätöksenteossa ja linjauksissa.

Tavoitteitamme ovat

• Turvata omakotiasumisen ja pientaloasumisen kustannusten ja velvoitteiden kohtuullisuus ja oikeudenmukaisuus.
  • Edistää pientalon remontointiin, peruskorjaukseen ja rakentamiseen sekä näiden teettämiseen liittyvää tietoutta ja neuvontaa.
  • Saada pientalon omistajan ääni kuuluviin edistämällä kansalaisvaikuttamista.

Rahanarvoisia etuja

Omakotiliiton jäsenenä olet oikeutettu sekä oman paikallisyhdistyksesi että liiton tarjoamiin etuihin. Liiton laki- ja rakennusneuvojat ovat apunasi veloituksetta, ja lisäksi saat käyttöösi sähköisen Huoltokirjan. Jäsenet saavat kotiinsa neljä kertaa vuodessa Omakotilehden

Pienen jäsenmaksumme saat siis helposti takaisin hyödyntämällä liiton, oman yhdistyksesi ja yhteistyökumppaneidemme etuja.

Lue lisää jäsenyydestä!

Tietoa ja tukea omakotiasujalle

Tavoitteenamme on lisätä pientaloasumiseen liittyvää neuvontaa. Olemme koonneet sivustollemme tarpeellista tietoa asumisesta. Jäsenenä saat ajankohtaista tietoa lisäksi Omakotilehdestä ja sähköisestä jäsenkirjeestämme.

Kodin huoltoon ja kunnossapitoon liittyy paljon eri toimenpiteitä ja lainsäädäntöä. Omakotiasujan oppaaseen koottu tiivis tietopaketti omakoti- ja vapaa-ajan asukkaille. Tutustu oppaaseen tästä!

Kuin yksi suuri perhe

Suomen Omakotiliitto kokoaa yhteen yli 250 paikallisesti toimivaa omakotiyhdistystä sekä lähes 75 000 näiden yhdistysten henkilöjäsentä. Omakotiliittoon kuuluvat yhdistykset muodostavat yhden suuren liittoperheen.

Yhdistyksissä tehdään työtä lähellä jäseniä edunvalvonnan, etujen ja yhteisöllisyyden lisäämiseksi. Valtakunnallisella tasolla yhdistykset ja liitto ajavat omakoti- ja vapaa-ajan asukkaiden etua.

Pientaloasukkaat kuuluvat jäseninä paikallisiin yhdistyksiin. Näiden yhdistysten jäseninä he saavat käyttöönsä Omakotiliiton ja piirijärjestön tarjoamat edut ja palvelut. Jos kunnassa ei ole liittoon kuuluvaa omakotiyhdistystä, jäsenhyödyt saa käyttöönsä alueellisen yhdistyksen kautta.

vuotta pientaloasumisen puolesta vuodesta 1947 lähtien
Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä