Jäsentiedote 4/2018 on julkaistu!

Tervetuloa Poikluoman ja Ympäristön Omakotiyhdistyksen kotisivuille!

Poikluoman ja Ympäristön Omakotiyhdistys ry on vuonna 1958 perustettu virkeästi nimensä mukaisesti Poikluomassa ja sen ympäristössä toimiva paikallisyhdistys. Jäseniä meillä on jo yli 260 - liity sinäkin mukaan kasvavaan joukkoomme!

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen alueemme pientalo- ja vapaa-ajan asukkaat. Yhdessä voimme vaikuttaa paikallisesti mm. kaavoitukseen, ympäristöön, turvallisuuteen sekä asumisviihtyvyyteen. Tehdään meidän kunnasta paras mahdollinen paikka asua!

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys voi järjestää myös paikallista toimintaa kuten luentoja asumisen asioista, kasvinvaihtopäiviä, kylätapahtumia, yms. Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa sinä kaipaisit alueellemme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.

Yhdistyksemme kuuluu Omakotiliittoon

Omakotiliiton kautta, yhdessä muiden paikallisyhdistysten kanssa, voimme vaikuttaa valtakunnallisesti asumisen asioihin. Liitto ajaa pientaloasujien sekä mökkiläisen asioita erilaisissa työryhmissä sekä lausuntojen ja lakialoitteiden kautta. Liitto haluaa edistää pientalovaltaista asumistapaa ja tuoda suomalaiseen asumispolitiikkaan lisää todellisia vaihtoehtoja. Liiton tavoitteena on kohottaa omakotiasumisen arvostusta valtakunnallisessa ja kunnallisessa päätöksenteossa sekä linjauksissa. Lue lisää liiton teemoista! Mitä enemmän meitä jäseniä on, sen paremmin meitä kuunnellaan!

Liiton kautta saat neuvoja ja hyötytietoa sekä rahanarvoisia etuja.

Lue täältä lisää Omakotiliiton sekä Varsinais-Suomen piirin jäseneduista!

Haluan liittyä jäseneksi!
Poikluoman Ja Ympäristön Omakotiyhdistys

Omakotitalkkari

Lisätietoja omakotitalkkarista omakotiyhdistyksen puolesta antaa Jouko Välimäki (puh. 0400 227 064). Soittele hänelle, mikäli sinulla on talkkarien työhön liittyviä kysymyksiä tai kommentteja.

Talkkarin työaika on kello 9.00 - 15.00, jolloin myös varaukset tulee tehdä.

Omakotitalkkari Ari-Pekka Julin jatkaa maaliskuun 2019 loppuun asti. Ari-Pekalta saat apua syksyn puutarhatöihin ja muihin kodin askareisiin edullisesti vain 8 € tunti (muistathan vielä kotitalousvähennyksenkin).

Talkkarit tavoitat numerosta 044 519 1249

Omakotitalkkari tekee puolestasi monia asioita joita et itse ehdi tai jaksa. Hintakin on edullinen vain 8 €/tunti jäsenille.

Olemme hankkineet talkkarin käyttöön ikkunanpesimen. Lisäksi heillä on käytössään oksasilppuri, pensasleikkuri, rännipesuri ja siimaleikkuri raivausterällä.

Muistattehan, että ammattimaiset työt eivät sovellu omakotitalkkarille.

Uutisia

12.2.2018 Arkisto