Tervetuloa Vapaalan omakotiyhdistyksen kotisivuille

Vapaalan omakotiyhdistys toimii Vantaalla Vapaalan kaupunginosassa. Alue, alun perin Friherrs, syntyi 1930-luvulla ja oli ensimmäinen taajama silloisen Helsingin maalaiskunnan länsiosassa. Alueen asemakaavan hyväksymisen yhteydessä suomenkieliseksi nimeksi valittiin Vapaala.

Vapaalan omakotiyhdistys perustettiin 1947 ja se on toiminut asukkaiden yhteistyöelimenä ja edunvalvojana jo 70 vuoden ajan. Nykyisten sääntöjen mukaan yhdistyksen toiminnan tarkoituksena on toimia jäsentensä yhdyssiteenä sekä valvoa pientaloasumiseen ja -omistamiseen liittyviä yleisiä ja paikallisia etuja.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys pitää yhteyttä Vantaan kaupungin viranomaisiin sekä toimielimiin ja järjestöihin. Se seuraa toimialaansa vaikuttavien asioiden kehittymistä, osallistuu asioiden valmisteluun ja pyrkii vaikuttamaan päätöksentekoon. Yhdistys järjestää koulutus-, kulttuuri- ja yleisötilaisuuksia ja se harjoittaa monipuolista tiedotustoimintaa.

Nämä sivut eivät ole vielä lopullisesti valmiit.
Esimerkiksi kaikki Vapaalan historia tiedot ovat edelleen Vapaalan omakotiyhdistyksen
alkuperäisillä www-sivuilla, joten jos ette löydä etsimäänne näiltä sivuilta, niin:

Tervetuloa yhdistyksen kotisivuille osoitteessa vapaala.net!

Haluan liittyä jäseneksi!
Vapaalan Omakotiyhdistys