Tervetuloa Lieksan Omakotiyhdistyksen kotisivuille!

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen alueemme pientalo- ja vapaa-ajan asukkaat. Yhdessä voimme vaikuttaa paikallisesti mm. kaavoitukseen, ympäristöön, turvallisuuteen sekä asumisviihtyvyyteen. Tehdään Lieksasta paras mahdollinen paikka asua!

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys voi järjestää myös paikallista toimintaa kuten luentoja asumisen asioista, kasvinvaihtopäiviä, kylätapahtumia, yms. Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa sinä kaipaisit alueellemme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.

Ensi viikolla kokoonnumme syyskokouksen yhteydessä:

14.11.2018 Lieksan Omakotiyhdistyksen syysvuosikokous

Paikka: Retkiaitta, Pielisentie 33. Klo 18.00. Tilaisuuden alussa kahvitarjoilu. Käsitellään sääntömääräiset asiat. Paikalla Riitta Laatikainen kertomassa muovin kierrättämisestä. Kokoukseen voi osallistua, vaikka ei olekaan jäsen.  Lapset ovat myös tervetulleita kokoukseen. Kokouksen yhteydessä Lieksan Omakotiyhdistys myös palkitsee Lieksan nuorisovaltuuston aktiivisesta otteesta Lieksan palveluiden kehittämisessä.

Muovin kierrättämiseen liittyviä kysymyksiä voi laittaa jo ennakkoon esimerkiksi sähköpostilla osoitteeseen: lieksa@omakotiliitto.fi

Kokouksessa käsiteltävät sääntömääräiset asiat:

Syyskokouksessa

– vahvistetaan jäsenmaksu, toimintasuunnitelma ja talousarvio seuraavaa toimintavuotta varten

– päätetään hallituksen jäsenten ja toiminnantarkastajien palkkioista

– päätetään hallituksen jäsenmäärästä

– valitaan hallituksen puheenjohtaja ja muut hallituksen jäsenet seuraavaksi toimintakaudeksi

– valitaan yhdistyksen edustajat Suomen Omakotiliiton Pohjois-Karjalan piiri- ja paikallisjärjestön kokouksiin ja hallitukseen

– valitaan (1-2) toiminnantarkastajaa ja (1-2) varatoiminnantarkastajaa sekä

– käsitellään muut hallituksen valmistelemat tai jäsenten hallitukselle viimeistään (1) yhtä kuukautta ennen kokousta kirjallisesti esittämät asiat

Lieksan Omakotiyhdistys tiedottaa:

20.10. - 21.10.2018 Teatterimatka Varkauteen (näytös: Kaksi Kitaraa)

Alustava aikataulu: Lähtö klo 8.00 Lieksan Linja-autoasemalta. Linja-auto on jäsenille ilmainen, ei jäsen: 30€.  Esitys alkaa kello 18.00. Yöpyminen Kylpylä-hotelli Vesileppiksessä (Leppävirta), josta kuljetus teatteriesitykseen linja-autolla ja takaisin hotellille. Teatterilippu ja majoitus yhteensä 88€/henkilö/2hh. Yhden hengen huone 98€. Ennen hotellille menoa lauantaina on mahdollisuus tutustua Varkauteen.  Lähtö takaisin Lieksaan sunnuntaina n. kello 11.00. Paluumatkalla ajetaan Kuopion kautta, jossa mahdollisuus käydä parin tunnin ajan Ikeassa. Ilmoittautumiset Tuula Rötsälle: puh. 050 342 4715
Varaa paikkasi pian! Matkaan lähdetään yhdellä linja-autolla.

27.10.2018 Sisäilmapäivä

Paikka: Retkiaitta, Pielisentie 33. Klo 12.00 - 14.00. Kaikille avoin tilaisuus. Järjestetään yhteistyössä Lieksan allergia- ja astmayhdistys sekä Lieksan Hengitysyhdistyksen kanssa. Puhumassa Tapio Rokkonen, paikalla myös sairaanhoitaja, joka kertoo omakohtaisista kokemuksista sisäilmaongelmista. Tarjolla pullakahvit.

14.11.2018 Lieksan Omakotiyhdistyksen syysvuosikokous

Uusia jäsenetuja ja laitehankintoja:

Life: Normaalihintaisista tuotteista 10% alennus

Parturi-kampaamo Catharina: Normaalihintaisista tuotteista ja hiustenleikkuusta 5 % alennus

Hyvän Ilman Hiuspiste: Normaalihintaisista tuotteista 15% alennus, lisäksi kausittaisia tarjouksia jäsenille.
Alennuksia varten tulee esittää voimassa oleva jäsenkortti!

Lisäksi Lieksan Omakotiyhdistys hankkii jäsentensä vuokrattavaksi halkomakoneen syksyn aikana. Seuraa tarkempaa ilmoittelua yhdistyksen kotisivuilta.

PKS-kamppis-2017-A-2

Haluan liittyä jäseneksi!
Lieksan Omakotiyhdistys

Yhdistyksemme kuuluu Omakotiliittoon

Omakotiliiton kautta, yhdessä muiden paikallisyhdistysten kanssa, voimme vaikuttaa valtakunnallisesti asumisen asioihin. Liitto ajaa pientaloasujien sekä mökkiläisen asioita erilaisissa työryhmissä sekä lausuntojen ja lakialoitteiden kautta. Liitto haluaa edistää pientalovaltaista asumistapaa ja tuoda suomalaiseen asumispolitiikkaan lisää todellisia vaihtoehtoja. Liiton tavoitteena on kohottaa omakotiasumisen arvostusta valtakunnallisessa ja kunnallisessa päätöksenteossa sekä linjauksissa. Lue lisää liiton teemoista! Mitä enemmän meitä jäseniä on, sen paremmin meitä kuunnellaan!

Liiton kautta saat neuvoja ja hyötytietoa sekä rahanarvoisia etuja. Lue lisää jäsenyyden hyödyistä.

Liity nyt ja ota edut itsellesi!