TERVETULOA LAHDEN SEUDUN OMAKOTIYHDISTYKSEN KOTISIVUILLE!

Lahden Seudun Omakotiyhdistys ry ry on v. 2009 perustettu, koko Päijät-Hämeen alueella toimiva, omakotitalon tai pienkiinteistön omistavien jäsenjärjestö, jossa on noin 350 jäsentä. Jäsenet saavat yhdistyksen välityksellä käyttöönsä alan tuoreimman tiedon ja kiinteistöalaan perehtyneiden asiantuntijoiden palvelut.

Lahden Seudun Omakotiyhdistys ry on valtakunnallisen Omakotiliito:n jäsenyhdistys. Omakotiliitto on alan ainut valtakunnallinen pientaloasukkaiden ja vapaa-ajanasukkaiden edunvalvonta- ja palvelujärjestö, joka edistää pientalovaltaista elämänmuotoa. Omakotiliitto on puoluepoliittisesti sitoutumaton ja siihen kuuluu 257 paikallisyhdistyksen kautta jo yli 75.000 henkilöjäsentä.

Omakotiliitto on aatteellinen yhteisö, johon kaikkien pientalojen omistajien kannattaa kuulua jo ihan periaatteesta!

OMAKOTILIITTO VALVOO ETUJASI - LIITY JÄSENEKSI NYT

Syyskamppis

Suomen Omakotiliitto on valtakunnallinen pientaloasukkaiden ja vapaa-ajan asukkaiden edunvalvonta- ja palvelujärjestö. Omakotiyhdistykset toimivat paikallisesti - liitto vaikuttaa valtakunnallisesti.

Haluan liittyä jäseneksi!
Lahden Seudun Omakotiyhdistys

Asuinkiinteistöjen energiaseminaari, mukana myös Lahden Seudun Omakotiyhdistys

Lahden kaupunki ja Kiinteistöliitto Päijät-Häme järjestää asuinkiinteistöjen energiaseminaarin

Aika: 28.11.2017 klo 16.00 - 20.00
Paikka: Lahden ammattikorkeakoulun FellmanniCampuksen auditorio, Kirkkokatu 27 Lahti.
16.00 Kahvitarjoilu ja tutustuminen alan yrityksiin Fellmannin aulassa
17.00 Seminaarin avaus, Raimo Kiljunen, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Päijät-Häme
17.10 Asiantuntija-alustukset
  • Suoran aurinkoenergian mahdollisuudet, Aurinkoteknillisen yhdistyksen edustaja
  • Lämmön talteenoton ratkaisut, johtava asiantuntija Petri Pylsy, Suomen Kiinteistöliitto
  • Maa- sekä ilmavesilämpöpumppuratkaisut, toimitusjohtaja Heikki Lehtiniemi, HL-Heat Oy
18.00 Tietoiskuja
  • Asukkaiden energia-neuvonta, Energiavalinta.fi, Essi Krans, Lahden kaupunki
10 minuutin tietoiskuja uusiutuvan energian yrityksiltä
19.00 Päätöskeskustelu, jonka jälkeen mahdollista jatkaa tutustumista alan
yritysten tarjontaan
20:00 Tilaisuus päättyy
LISÄTIETOJA JA ILMOITTAUTUMINEN <TÄSTÄ LINKISTÄ>

Kahvita, liputa, valaise

Suomi 100 -juhlavuosi on ainutkertainen maamme historiassa, ja kaikki juhlinta sen kunniaksi on tervetullutta. Yhteisiä hetkiä ja tunnelmaa voi jokainen luoda liittymällä mukaan kolmeen valtakunnalliseen tekoon.

Nautitaan kahvit satavuotiaan kunniaksi

Nautitaan kahvit satavuotiaan kunniaksi. Työpaikkoja, yrityksiä ja arjen yhteisöjä kannustetaan järjestämään sinivalkoinen kahvihetki omalle väelle, asiakkaille tai ystäville itsenäisyyspäivän aattona, tiistaina 5.12. klo 14. Kahvit voi toki sovittaa myös muuhun kellonaikaan tuona iltapäivänä. Yhteinen hetki on tärkeintä.

Puetaan Suomi juhla-asuun

Nyt jos koskaan on syytä liputtaa. Puetaan satavuotias juhla-asuun Suomi 100 -juhlavuoden lipuin ja koristein jo ennen syntymäpäivää. Itsenäisyyspäivän aattona, tiistaina 5.12. kello 18 Suomen siniristilippu nostetaan liehumaan kaikissa Suomen saloissa. Juhlaliputus jatkuu yön yli aina itsenäisyyspäivän iltaan klo 22 asti. Lippu valaistaan pimeän ajaksi.

Katso Sisäministeriön ohje itsenäisyyspäivän liputukseen.

Valaistaan Suomi sinivalkoiseksi

Tehdään satavuotiaasta hetkeksi sinivalkoinen. Juhlan ajaksi kannustetaan valaisemaan kaikkialla Suomessa keskeisiä kohteita, kuten rakennuksia, patsaita, siltoja, toreja, puistoja ja muita tunnettuja maamerkkejä sinivalkoisin valoin. Oman valaisun voi toteuttaa myös työpaikoilla ja kodeissa. Sinivalkoiset valot sytytetään itsenäisyyspäivän aattona 5.12. kello 18 ja valaisu päättyy torstaiaamuna 7.12. kello 9 mennessä. Perinteiseen tapaan itsenäisyyspäivän iltana kodeissa sytytetään ikkunoille kaksi kynttilää kello 18.

Lisää tietoa suuresta, yhteisestä juhlastamme osoitteesta http://suomifinland100.fi/info/