Radonfix

Jäsenetu radonmittauspurkeista

Tiesitkö, että kodin radonmittaus kannattaa suorittaa säännöllisesti viiden vuoden välein ja aina, kun talossa on tehty rakenteellisia muutostöitä.

Vaikka kodistasi olisi mitattu radonpitoisuus vuosia sitten, voi pitoisuus nousta äkillisesti esimerkiksi lähistöllä tehtyjen kaivutöiden muutettua maansisäisiä ilman kulkureittejä. Radonmittaus kannattaa suorittaa säännöllisesti viiden vuoden välein ja aina, kun talossa on tehty rakeenteellisia muutostöitä. Asuntoon radon kulkeutuu luontaisesti maaperästä tai rakennuksen alla olevasta täyttösorasta (video aiheesta kuvagalleriassa).

Suomessa on ollut tapauksia, joissa suurimmillaan uusintamittaustulos on ollut jopa 14 000 Bq/m3, kun aiemman mittauksen tulos on ollut vain 100 Bq/m3.

Virallinen mittaus suoritetaan viranomaisten hyväksymällä radonmittauspurkilla. Mittaus pitää tehdä aikavälillä 1.11.–30.4., vähintään 2 kk ajan. Pitkäaikaismittaus on ainoa keino saada selville asunnon todellinen radonpitoisuus. Asunnoissa mittaus tehdään pääsääntöisesti kahdella radonmittauspurkilla.

Tilaus

Virallisen radonmittauspurkin saat tilattua jäsenhintaan 44 € ilman käsittely- ja toimituskuluja osoitteesta:  https://secure.radonfix.fi/omakotiliitto/

Radonfix-otsikko

Poutapilvi web design - P4 - julkaisujärjestelmä