Kirjaudu jäsensivuille
Omakotiyhdistykset ja piirit
Jäsenkirje 2/2014

HYVÄ JÄSEN!
Oheisessa jäsenkirjeessä ajankohtaista asiaa Omakotiliiton jäsenyhdistysten jäsenille. Lue jäsenkirje tästä (pdf).

Suuret edut pieneen hintaan!
Liity jäseneksi nyt, jäsenmaksu keskimäärin vain 25 € vuodessa.

Liity nyt

Energiatehokas.fi

Tervetuloa Suomen Omakotiliiton energiatehokkuus- sivustolle!

Suomen Omakotiliiton runsaaseen palvelutarjontaan julkistettiin 10.2.2011 jälleen yksi laajennus. Hiililaskuri, nimeltään Paastola, kertoo pientalossa asuvan hiilidioksidipäästöt energian kulutuksen kannalta, ollen näin kehityksen kärjessä lisäämässä tiedon saatavuutta. Laskurin avulla voi vertailla eri tekijöiden vaikutusta omiin päästöihinsä.  Myös uusien 2012 energiamääräysten tuomat muutokset rakennuksen kokonaisenergiankulutuksen laskemisessa huomioidaan. Ympäristöministeriön luonnoksen mukaan eri energiamuodoille asetetaan kertoimet, jotka vaihtelevat 0,5:stä 1,7:ään, uusiutuvan energian saadessa alhaisimman kertoimen.

Laskuri toimii Excel 2007 -ohjelmassa.

Excel 2003-version voit ladata tästä.

YHTEISTYÖKUMPPANEINA OVAT SITRA JA TEM SEKÄ MOTIVA.

Pinnalla nyt

HUOM! Omakotilehdessä 1/2014 on valitettavasti vanhat lakineuvonnan puhelinajat maanantaipäivien klo 13-15 -päivystysten osalta. Oikeat tiedot löytyvät jäsensivuilta, jonne voi kirjautua omalla jäsennumerolla ja omalla postinumerolla (jollei salasanaa ole aiemmin vaihtanut).

Mietityttääkö, mikä on energiatodistus? Lue Hyvä tietää -artikkelista, miten uusi laki vaikuttaa myös vanhoihin pientaloihin. Lue lisää...

Omakotitori.fi
Pyöriikö nurkissasi vanhoja huonekaluja, kirjoja, lasten leluja tai muuta turhaa tavaraa, josta haluaisit päästä eroon? Liity omakotiasujien verkkotoriyhteisöön >>>

Osoitteenmuutoksen ja mahdollisen yhdistyksen vaihdon voit tehdä helposti sähköisellä lomakkeella. Lue lisää..