Tervetuloa Kiuruveden Omakotiyhdistyksen kotisivuille!

Kiuruveden Omakotiyhdistys Kiurukas ry on puoluepoliittisesti sitoutumaton pääasiassa pientalo- ja vapaa-ajan asukkaiden etuja ajava yhdistys. Yhdistys on valtakunnallisen Suomen Omakotiliitto ry:n Pohjois-Savon piirin jäsenyhdistys. Yhdistyksellä on jäseniä tällä hetkellä noin 130 ja joukkomme kasvaa koko ajan. Jäsenemme asuvat pääasiassa pientaloissa ja vapaa-ajan asunnoissa, mutta myös muissa asumismuodoissa asuvat ovat yhtälailla tervetulleita jäseniksi.

Yhdistyksen tarkoituksena on koota yhteen Kiuruveden alueen pientalo- ja vapaa-ajan asukkaat ja toimia asukkaiden paikallisena edunvalvojana ja puolesta puhujana. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää, ohjata ja kehittää pientalovaltaista asumismuotoa ja parantaa asumisympäristöä ja -viihtyvyyttä. Yhdessä voimme vaikuttaa paikallisesti mm. kaavoitukseen, ympäristöön, turvallisuuteen sekä asumisviihtyvyyteen. Tehdään meidän kunnasta paras mahdollinen paikka asua!

Edunvalvonnan lisäksi yhdistys järjestää paikallista toimintaa ja on aktiivisesti mukana yhteistapahtumissa yhdessä muiden toimijoiden kanssa. Ota yhteyttä ja kerro, minkälaista toimintaa sinä kaipaisit alueellemme! Yhdistyksestä löytyy aina samanhenkisiä ystäviä, joten sinun on myös helppo toteuttaa itseäsi yhdistyksen kautta.

Yhdistyksemme kuuluu Omakotiliittoon

Omakotiliiton kautta, yhdessä muiden paikallisyhdistysten kanssa, voimme vaikuttaa valtakunnallisesti asumisen asioihin. Liitto ajaa pientaloasujien sekä mökkiläisen asioita erilaisissa työryhmissä sekä lausuntojen ja lakialoitteiden kautta. Liitto haluaa edistää pientalovaltaista asumistapaa ja tuoda suomalaiseen asumispolitiikkaan lisää todellisia vaihtoehtoja. Liiton tavoitteena on kohottaa omakotiasumisen arvostusta valtakunnallisessa ja kunnallisessa päätöksenteossa sekä linjauksissa. Lue lisää liiton teemoista! Mitä enemmän meitä jäseniä on, sen paremmin meitä kuunnellaan!

Liiton kautta saat neuvoja ja hyötytietoa sekä rahanarvoisia etuja. Lue lisää jäsenyyden hyödyistä.

Liity nyt ja ota edut itsellesi!

Haluan liittyä jäseneksi!
Kiuruveden Omakotiyhdistys Kiurukas Ry

HUOM! Yhdistyksen talkkaritoiminta käynnistyy keväällä 2024!

Uusi talkkari on saatu pestattua, mutta odottelemme vielä palkkatukipäätöstä TE-keskukselta. Yhdistyksen omakotitalkkaritoiminta aloitetaan siis mahdollisimman pian ja sitä jatketaan syksyyn asti. Omakotitalkkarin tavoittaa entisestä puhelinnumerosta 045 151 8005.

Palvelua tarjotaan vain omakotiyhdistyksen jäsenille hintaan 15 euroa/tunti.

Talkkarivastaavana ja työnjohtajana toimii Heikki Kumpulainen, puhelin 040 730 8358. Häneltä voi tarvittaessa kysyä lisätietoja toiminnasta.

Haravointi

Kiuruveden Omakotiyhdistys Kiurukas Ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään to 25.4.2024 klo 18.00 alkaen Helluntaiseurakunnan kirkon tiloissa, osoitteessa Koulukkaantie 2 Kiuruvesi. Kevätkokouksessa käsitellään mm. yhdistyksen viime vuoden tilinpäätösasiat.

Kevätkokouksen vieraaksi saapuu kaupungin kiinteistöpäällikkö Jaakko Koivunen, joka kertoo meille ajankohtaisista kiinteistöasioista.